Keresés

Hasonló címkék Mutasd az összes címkét

Mutasd az összes címkét

Hogyan illeszd be a zabot az étrendedbe?

A zab a rostban gazdag, kiegyensúlyozott reggelik szupersztárja. Pedig fogyaszthatod máskor is, mutatunk egy pár ötletet.

A zab természetesen gazdag béta-glükán rostban.
3 gramm béta-glükán napi bevitele csökkentheti a vér koleszterinszintjét, így fogyasztása kifejezetten ajánlott, mivel a szívkoszorúér-betegség kialakulásában a magas koleszterinszint kockázati tényező.

 

Így illesztheted be a zabot egyszerűen az étrendedbe:

  1. Készíts belőle zabkását! Ezt édesen akár desszertként is fogyaszthatod, míg sós változatai főétezésekhez köretnek is kiválóak.
  2. Válassz olyan reggelizőpelyhet, mely tartalmaz zabot. Jó választás a Nestlé Cheerios Oats, mely natúr joghurttal és egy marék gyümölccsel gyors és kiegyensúlyozott reggelit biztosít.
  3. Panírozáshoz a zsemlemozsába keverj kis szemű zabpelyhet.
  4. Fasírtba, zöldségfasírtba is tehetsz tejbe áztatott, majd kinyomkodott zabpelyhet.
  5. Palacsintát is készíthetsz zablisztből. 
  6. Szuper finom nassolnivaló a zabkeksz, melyet akár a gyerekek segítségével is könnyen elkészítetsz.